- Duració del curs: 15 h en línia.
- Període de matriculació: del 3 de setembre de 2024 fins una setmana abans que comenci el curs.
- Dates de l’activitat:15/10, 29/10 i 12/11 de 18h a 20h (Sessions telemàtiques sincron) i Sessions de tutoria voluntària: 22/10, 5/11 i 19/11 de 19h a 20h (sessió telemàtica sincron voluntària). Tancament del curs 26 de novembre.
- 30 places disponibles.
- Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
- El preu del curs és de 30 €.
- Es pot tramitar la matriculació mitjançant la pàgina web: https://matricules.iscreb.org/
- Duració del curs: 15 h en línia.
- Període de matriculació: del 3 de setembre de 2024 fins una setmana abans que comenci el curs.
- Dates de l’activitat: 14 d’octubre al 25 de novembre de 2024.
- 30 places disponibles.
- Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
- Es pot tramitar la matriculació mitjançant la pàgina web: https://matricules.iscreb.org/
-
Presentació
Curs adreçat a docents d’infantil i primària on adquiriràs les habilitats necessàries per a dissenyar situacions d’aprenentatge significatives per l’aula de religió. Amb l’acompanyament del tutor, crearàs la teva pròpia situació d’aprenentatge i la compartiràs amb els teus companys per a enriquir mútuament la vostra pràctica docent.
Aquest curs l’imparteix Cristina Sánchez, mestra de religió catòlica a primària i infantil i formadora d’educació en el lleure.
-
Continguts
- El currículum de religió catòlica i claus per la seva comprensió. (Nou paradigma educatiu: context global de l’educació del segle XXI, ODS, Fratelli Tutti, Pacte Educatiu Global, Agenda 2030).
- La situació d’aprenentatge com eina competencial a l’aula de religió catòlica. (Competències, objectius, criteris, indicadors, sabers, metodologies, activitats d’aprenentatge, avaluació, vectors i mesures de suport).
- Creació, desenvolupament i exposició d’una situació d’aprenentatge (creació d’una situació d’aprenentatge i si s’escau la compartim i la tindrem compartida amb els nostres companys).
METODOLOGIA I AVALUACIÓ
El procés d’ensenyament-aprenentatge d’aquest curs és dur a terme amb una metodologia de treball sincrònica. El punt central de la formació seran les sessions en directe, programades segons el calendari del curs, i la realització d’una situació d’aprenentatge que es podrà compartir si s’escau.
En les sessions sincròniques, es fomentarà la reflexió crítica i la participació activa dels alumnes. A més, es proporcionaran materials i recursos addicionals a través del Moodle del curs per complementar l’aprenentatge i facilitar la realització de la tasca final.
Per tal de garantir una atenció personalitzada, s’oferiran tutories amb el formador.
-
Requisits d’accés
- El curs va principalment dirigit a mestres dels nivells educatius: infantil, primària.
- L’activitat es promou des de Barcelona, però pel fet de ser en línia, es poden inscriure mestres de tot el territori.
-
Destinataris
- Mestres dels nivells educatius: infantil, primària.
- L’activitat es promou des de Barcelona, però pel fet de ser en línia, es poden inscriure mestres de tot el territori.
- Disposem de 30 places.
Generem situacions d’aprenentatge significatives (CAPGIREM – FECC) _ Iscreb